Čo na Instagram nepatrí

Čo nerobiť na InstagrameNaposledy som načrtla ako sa dá Instagram použiť na zviditeľnenie svojho biznisu. Nedá mi, aby som nespomenula aj druhú stranu, ako si vieme v rámci marketingových aktivít cez Instagram ublížiť a ťažko získaných zákazníkov odradiť. Takže TOTO určite nerobte (a nielen na Instagrame):

Uploadovanie väčšieho množstva fotografií naraz. Áno aj 5 fotiek je väčšie množstvo. A veru aj tri. Samozrejme nie je nič na tom, ak uploadujete tri fotografie v priebehu dňa, ak fotografie navzájom spolu súvisia a tvoria určitý príbeh, dokumentujú vývoj situácie  alebo naopak nemajú spolu nič spoločné a každá má svoj vlastný význam. Ale postovanie niekoľko podobných fotografií v krátkom čase za sebou a zahltenie nástenok vašich zákazníkov (resp. followerov) iba vašimi obrázkami, nech sú akokoľvek pekné, to vyslovene otravuje. Naozaj netreba váš výrobok predstaviť zľava, zprava, poskladaný aj rozobraný…

Uploadovanie falošných fotografií. Je to neuveriteľné, ale aj to sa stáva. Ak tá pekná blondínka nie je vaša nová recepčná, ale susedova dcéra, netvrďte že ňou je. Na každé klamstvo sa príde, a tu to platí dvakrát. Stratenú dôveru už len tak ľahko nezískate späť.

Vydávanie cudzej fotografie za svoju. Podobne ako bod vyššie – nikdy, ale nikdy sa netvárte, že cudzia fotografia je vašou. Ctite si autorské práva a ak sa predsa len rozhodnete z nejakého dôvodu použiť cudziu fotku uveďte autora alebo zdroj odkiaľ ste ju získali.

Ignorovanie komentov. Snažíte sa o marketing na sociálnych sieťach, tak sa správajte sociálne. Ak niekto zanechá koment k vašej fotografii, prejaví tým záujem s vami komunikovať, čo je veľmi veľa, tak ho nenechávajte bez odpovede.

Vymazávanie komentov. Jedna z najväčších chýb. Ak sa pre túto akciu rozhodnete, čakajte reakciu. Komentár s pochvalou či dobrou skúsenosťou s vašimi službami vás určite nebude pokúšať k zmazaniu. Zato kritika, či už konštruktívna alebo aj tá neprajnícka, k tomu láka veľmi. Nepodľahnite. Ak si to dotyčný kritik všimne, bude nasledovať kritika ešte väčšia a znásobená jeho hnevom, že ste jeho komentár vymazali. Radšej sa trikrát nadýchnite a slušne odpovedajte. Buďte asertívny, ale nie útočiaci. V konečnom dôsledku, ak použijete dobré argumenty a pomyselný slovný súboj vyhrajete, iba tým získate. Toto sa samozrejme netýka spammerov, tých treba mazať nekompromisne.

Pridávanie komentov s výzvou na followovanie. Nesprávajte sa ako spammeri. Keď pod fotografiu napíšete komentár, autora zaujíma váš názor, prípadne postreh k danej téme, to že aj vy ste na Instagrame vie aj sám (skutočnosť, že na Instagrame komentujete o tom dostatočne svedčí). A tiež sa sám rozhodne či vás chce followovať.

Samozrejme tento výpočet nie je konečný. Určite existujú ďalšie praktiky, ktoré sú otravné prípadne neetické. Ak vás niečo napadne, budem rada, ak mi to spomeniete v komentoch, ďakujem.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *