Instagram ako marketingový nástroj?

InstagramMobilnú aplikáciu Instagram netreba veľmi predstavovať, mnohí z nás sa práve vďaka nemu cítia trochu viac fotografmi ako možno v skutočnosti sú. Pomocou svojho telefónu odfotíte čokoľvek, fotku jedným klikom upravíte, pridáte popis (alebo aj nie) a okamžite uploadnete.

Aj z nie veľmi vydarenej fotky sa pri výbere správneho filtru stane celkom milé dielko, ktoré môžeme zdielať svojim priateľom aj celému svetu či už v rámci siete Instagram, či v rámci iných aplikácií (Facebook, Foursquare, Tumblr…). Je to príjemná hračka pre amatérskych fotografov, ale aj pre profesionálov. Instagram používam už takmer rok, fotiek svojho syna, či pekných scenérií som už spravila veľa, ale rozmýšľala som, ako by sa dal Instagram využiť na marketingové účely, a teda ako prostredníctvom neho spropagovať svoj biznis.

Instagram svojou koncepciou vytvára veľmi zaujímavú cestu ako komunikovať so svojimi zákazníkmi. Ľudia majú obrázky radi, všetci vieme, že kvalitný obsah zaujíma (a tiež predáva) a pekné fotografie nesúce myšlienku nepochybne kvalitným obsahom sú. Investujte svoj čas a vytvorte vizuálne zaujímavý obsah, ktorý bude reprezentovať váš biznis.

Ako Instagram úspešne používať?

Zriaďte si súkromné konto na Instagrame. Testujte ho, učte sa a najmä zabávajte sa! Používajte Instagram denne, objavte jeho skryté možnosti a až potom si zriaďte konto pre váš biznis.

Nesústreďte sa iba na Instagram. Určite by nemal byť jedinou sociálnou sieťou, ktorú vo svojej online marketingovej stratégii využívate. Predpokladom je, že komunikujete so svojimi zákazníkmi prostredníctvom Facebooku prípadne Twitteru. Zdieľajte fotky vytvorené v rámci Instagramu na iných sociálnych sieťach a nasmerujte tak svojich zákazníkov na svoj Instagram účet.

Followujte (nasledujte) svojich zákazníkov, ak viete, že sú na Instagrame. Budujte si k nim vzťah, komentujte a lajkujte ich fotografie.

Používajte vlastné #hashtagy a zapojte do toho aj svojich zákazníkov. Vaši zákazníci sa môžu odfotiť s vašim produktom, ak použijú váš #hashtag, ľahko takéto fotografie nájdete a môžete ich nazdieľať ostatným zákazníkom. Sledujte komentáre svojich zákazníkov, odpovedajte na ne, reagujte, pýtajte sa, spätná väzba je to, na čo čakáte.

Nechajte svojich zákazníkov nahliadnuť do zákulisia – nesústreďte sa len na propagáciu svojich produktov či služieb, predstavte svojich zamestnancov, uverejňujte fotky z firemných párty, otvorte sa a personalizujte svoj biznis. Zabudnite na klasické firemné fotografie, ukážte pohľad na váš produkt z inej stránky, skúste vytvoriť fotografie, ktoré majú príbeh (anglický termín “telling stories” to krásne vystihuje).

Nebráňte uverejňovať fotografie svojim zamestnancom, naopak podporujte ich v tom.

Nebojte sa experimentovať, buďte kreatívni, hrajte sa a objavujte nové spôsoby ako zaujať svojich zákazníkov.

A na záver jedna veselá :)


Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

2 názory na “Instagram ako marketingový nástroj?”

    1. Ahoj Verca, treba aby ste si stiahli aplikaciu Instagram do svojho telefonu (iPhone alebo smartfon s Androidom). Ked ju budete mat stiahnutu, spustite ju a sama aplikacia Vas navedie ako sa zaregistrovat. Ak budete mat este s niecim problem, ozvite sa – slubujem, ze budem reagovat rychlejsie :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *