Linkbaiting

Nájde ma Google? – Linkbaiting

Keby som chcela výraz “linkbaiting” preložiť doslovne povedala by som, že ide o “návnadu k linkovaniu”. Lepší slovenský ekvivalent som nenašla, ale tento preklad si myslím, že celkom slušne vystihuje, o čo v tejto technike off-page SEO optimalizácii ide. Hodíme návnadu, niekto sa chytí a pomôže nám získať nové spätné odkazy :) Znie to nepravdepodobne a zložito? Jednoduché to nie je, ale keď sa raz podarí, efekt býva úžasný.

Tak ako v živote, ani na internete sa nesprávame všetci rovnako. Niekto je pasívny a informácie z internetu iba prijíma, na druhej strane sú aktívni “hráči”, ktorí informácie podávajú. Sú to najmä tí, ktorí na internete našli svoje trvalé pôsobisko, prezentujú seba aj svoje názory pravidelne a verejne, napríklad prostredníctvom sociálnych sietí a blogov. My ostatní ich názory čítame, niekedy prijímame, niekedy nie, ale minimálne sa nad nimi zamýšľame. A to sú ľudia, ktorí sú tými rybičkami, ovpylvňovačmi (v marketingu sa používa anglický výraz “influencer”), ktorým treba hodiť návnadu pri linkbaitingu.

Ako Vám môže “influencer” pomôcť zvideľniť sa?

  • napíše o vašom podnikaní/webe blog alebo článok
  • zdieľa informácie o vás na svojich účtoch na sociálnych sieťach (Facebook, Twitter, Pinterest…)
  • ponúkne vám možnosť prezentovať sa na jeho webe (umiestnenie reklamného banneru, ideálne PR článku)
  • vymyslí iný vyššie neuvedený spôsob :)

Prečo je influencer taký dôležitý pre vaše internetové podnikanie?

  • záber ľudí, ktorý influencer ovplyvňuje (“reach”) je omnoho vačší ako záber bežného užívateľa internetu (môže ísť aj o desiatky tisícov nasledovníkov, anglicky”followers”)
  • dôveryhodnosť influencera je veľmi vysoká, jeho názory sú všeobecne akceptované. Takže ak napíše že vy ste super, bude to asi pravda :)
  • vzhľadom na prvý a druhý bod, je tu vysoká pravdepodobnosť, že link na váš web uverejnený v akejkoľvek forme influencerom, bude ďalej šírený jeho nasledovníkmi a počet vašich spätných odkazov bude rýchlym tempom narastaLinkbaiting infografikať

A kde takého influencera nájdem a ako si ho získam?

Každá oblasť, každá komunita má svojich influencerov. Ak podnikáte v určitej oblasti, pravdepodobne sa o túto oblasť aj hlbšie zaujímate, čítate relevantné blogy, články, diskusie, hľadáte novinky a určite si viete hneď teraz spomenúť niekoľko mien autorov, ktorých blogy, tweety či iné príspevky si prezeráte najčastejšie a s najvačším záujmom – práve ste odhalili svojich influencerov. Teraz však začína tá ťažšia časť, zaujať. Ako na to? 3 slová- relevantnosť, jedinečný a kvalitný obsah, dôveryhodnosť. Ak váš produkt (e-shop, web), bude mať všetky tieto atribúty ste na dobrej ceste. Získať si influencera sa dá rôznymi spôsobmi, možno máte spoločných priateľov a skúsite využiť túto cestu, možno ho oslovíte priamo a budete veľmi presvedčivý, možno na seba budete upozorňovať nepriamo (diskutovať vo fórach k príspevkov influencera, odkazovať na jeho príspevky zo svojich účtov na sociálnych sieťach alebo v blogu). Možností je veľa, je na vás ako cestou sa vyberiete.

Budeme radi, ak nám v komentoch dáte vedieť, aké máte vy skúsenosti s linkbaitingom.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *