Registrácia do katalógov

Nájde ma Google? – Registrácia do katalógov

Ako som pred pár dňami sľúbila, je tu pokračovanie článku o off-page SEO optimalizácii. Bližšie sa pozrieme na prvý z nástrojov na získavanie spätných odkazov z môjho zoznamu a to registráciu do katalógov.

Katalóg je internetová stránka, na ktorej nájdeme odkazy na iné internetové stránky zoradené do kategórií podľa zamerania. Typickými príkladmi sú Zoznam.sk alebo Centrum.sk. V minulosti ľudia v katalógoch vyhľadávali aktívnejšie, dnes sa táto funkcia pre bežného užívateľa internetu stáva nepotrebnou asi tak ako papierový telefónny zoznam, keďže môže efektívnejšie vyhľadávať v Google alebo inom vyhľadávači. Preto by sa mohlo zdať, že registrácia do katalógov je už vymretá technika. Opak je však pravdou, je v podstate tým najzákladnejším, čo môžeme pre získanie maximálneho množstva kvalitných spätných odkazov urobiť. Katalógy (tie lepšie) hodnotí Google vačšinou veľmi vysoko a umiestnenie odkazu na stránku alebo e-shop v správnej kategórii je cenným bodom pre naše SEO.

Ako na to?

Vyhľadajte si na internete zoznam katalógov a ručne popridávajte svoju stránku (Nepodľahnite pokušeniu využiť automatickú registráciu do katalógov, ak na ňu náhodou narazíte. Môže Vám skôr uškodiť ako pomôcť.). Upozorňujem, že je to prplačka, keďže v každom katalógu je iný spôsob pridávania stránok, prípadne firemných prezentácií. Celá operácia vyžaduje čas, pred pridaním stránky sa musíte väčšinou zaregistrovať ako osoba/firma a samotné vypĺňanie tabuliek pri registrácií stránky tiež chvíľu trvá. Obsah pridávaných informácií je našťastie viacmenej totožný, takže ak si dopredu pripravíte dokument s titulkou, popisom a kľúčovými slovami, z ktorého môžete tieto informácie kopírovať, ušetrí vám to čas. Odporúčam však nepoužívať dokola ten istý text pre popis stránky, ale pripraviť si viac verzií textu, výsledok bude mať pre vaše SEO vyššiu hodnotu. Toto neplatí pre kľúčové slová – tie môžu byť uvedené vo všetkých katalógoch rovnaké.

Veľmi dôležitým atribútom pri registrácii je výber správnej kategórie. Podrobne si preštudujte celý strom kategórií, ktorý vám katalóg ponúka a vyberte tú najvhodnejšiu. Práve toto je dôležité pre vaše SEO, keďže kvalita odkazu je hodnotená aj podľa jeho relevancie k tomu, kde sa nachádza. Ak odkaz na stránku letného festivalu umiestnim do kategórie “Festivaly a párty” bude v očiach Google lepšie hodnotený ako keby bol umiestnený vo všeobecnejšej kategórií “Zábava”. 

Nemajte strach, ak svoju stránku po registrácii v katalógu nenájdete, odkazy sa nezvyknú objaviť ihneď po registrácii. Vo väčšine prípadov sú kontrolované a až následne uverejnené v katalógu – o tomto budete pravdepodobne informovaní e-mailom.

Registrácia do katalógov je samozrejme len jedna z mnoho vecí v rámci SEO, ktorú môžete pre svoju internetovú stránku alebo e-shop urobiť. Nečakajte teda, že po zaregistrovaní sa do cca 50tky slovenských katalógov budete zrazu prvý vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Nebuďte sklamaní a pracujte na svojom SEO ďalej, výsledky sa časom určite prejavia :)

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

2 názory na “Nájde ma Google? – Registrácia do katalógov”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *