Výmena odkazov

Nájde ma Google? – Výmena odkazov

Výmena odkazov je stále považovaná za základnú  a veľmi účinnú techniku off-page optimalizácie, budovania spätných odkazov. Dnes však vyžaduje o veľa viac práce ako tomu bolo kedysi. V minulosti bola výmena odkazov jednoduchou záležitosťou – dve stránky sa dohodli a vymenili si odkazy, ktoré umiestnili do pätičky stránky. Google túto techniku však časom prekukol a odkazom v päte stránky začal priraďovať nižšiu hodnotu ako iným, keďže vo väčšine prípadov išlo práve o výmenné odkazy. V súčasnosti nehovoríme len o “spätnom odkaze”, ale najmä o “kvalitnom spätnom odkaze”.

Základným pojmom, ktorý sa v podstate ťahá celou SEO optimalizáciou (optimalizáciou pre vyhľadávače) je relevantnosť. U spätných odkazov to nie je inak. Relevantný odkaz by sa mal nachádzať na relevantnej stránke. Aká to je? V prvom rade s obsahom, ktorý sa čo najviac približuje tomu, čo na svojej stránke poskytujete vy. Ak predávam výživové doplnky, výbornými stránkami pre umiestnenie mojich spätných odkazov sú stránky, blogy a fóra o správnej výžive. Takéto odkazy, pri správnom umiestnení na danej stránke, vedia zabezpečiť nielen kvalitný odkaz v očiach Google, ale aj zvýšiť návštevnosť vašej stránky, čo tiež nie je na zahodenie. Kvalita spätného odkazu nespočíva však len v relevantnosti obsahu stránok, ale určuje ju aj jeho pozícia na webe, tzv. anchor text, ako dlho je na stránke umiestnený a ďalšie parametre.

Pozícia na webe – ako som už spomenula, umiestňovanie odkazov do pätičiek je už dávno prekonaná praktika, takýto odkaz má takmer nulovú hodnotu. Aj keď lepší odkaz v päte stránky, ako žiadny :)  Najlepšie odkazy sú obklopené textom, zvýraznené napríklad hrubým písmom, ale ani taký bočný panel nie je zlý. Čím viac je odkaz na očiach tým lepšie, zaujme nielen reálnych užívateľov ale aj Google. robotov. Hodnotu vášho odkazu ovplyvňuje samozrejme aj to, či je umiestnený na hlavnej stránke alebo na niektorej z podstránok, tiež akú ma táto stránka návštevnosť a jej hodnotenie od Google (zamotáva sa to, že?)

Príklad:
Odkaz umiestnený na hlavnej stránke Sme.sk bude mať vyššie hodnotenie ako odkaz na podstránke Počítače. Ten bude mať, ale vyššie hodnotenie ako odkaz na hlavnej stránke nejakého malého internetového časopisu s nižšou návštevnosťou ako ma daná podstránka Sme.sk.

Anchor text – text, na ktorý klikám. Je to veľmi dôležitý atribút SEO. Ideálnym riešením je, ak anchor text obsahuje niektoré z kľúčových slov pre váš web. Mal by vyzerať prirodzene, nebyť veľmi dlhý a tiež by sa mal meniť na jednotlivých stránkach, kde svoje odkazy umiestníme.

Príklad:
Najlepší webhosting nájdete tu. – veľmi zle zvolený anchor text, slovo “tu” nehovorí o ničom, navyše je tak krátke, že veľa užívateľov si ani nevšimne, že ide o odkaz.
Vyskúšajte si najlepší webhosting! – a takto nejako by to malo vyzerať :)

Trvanie odkazu – opäť platí, lepší nejaký odkaz ako žiaden, ale každopádne majú väčšiu hodnotu odkazy trvalé.

Ak sa teda rozhodneme osloviť iných správcov vybraných relevantných internetových stránok s prosbou o umiestnenie svojho odkazu na ich stránke, treba to urobiť riadne. Jeden skopírovaný e-mail, či nedajbože ten istý e-mail zaslaný zoznamu viditeľných adresátov, je nastopercent výborný spôsob ako nikoho nezaujať. Stránku, kde chcete umiestniť svoj odkaz, si prezrite a pripravte si text e-mailu, ktorý bude adresný práve pre túto stránku. Ak je to možné,oslovte priamo správcu stránky, je vyššia šanca, že vám odpovie ako keď e-mail nasmerujete na všeobecnú adresu typu info@relevantnastranka.sk. Text e-mailu prispôsobte charakteru stránky, niekde je vhodnejšie použiť oficiálny jazyk, niekde zas slang. Tiež sa nebojte navrhnúť presné miesto, kde na stránke by ste svoj odkaz chceli umiestniť, ak to bude mať správca stránky vybrať sám, možno to nikdy neurobí, takto príde k hotovému a je pravdepodobnejšie, že váš odkaz naozaj na svoju stránku umiestni.

Je tu aj opačná stránka veci, keďže ide o “výmenu” odkazov – odkazy druhej strany. Tu len jedna rada – trikrát si rozmyslite, aký odkaz na svoj web umiestnite. Odkazy by mali aj v tomto prípade mali byť relevantné, ideálne smerujúce na väčšie známejšie stránky. Určite neumiestňujte na svoju stránku odkazy na rôzne hry, sľubujúce zárobok a podobné stránky, takéto odkazy môžu vášmu SEO len ublížiť.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *