Kniha Obsahový marketing

Obsahový marketing – recenzia

Často sa nás pýtate, ako dosiahnuť, aby vaše stránky boli umiestnené na prvých priečkach v Google alebo ako zvýšiť návštevnosť svojej stránky. Mnohí túžite tieto ciele dosiahnuť sami, bez služieb agentúr alebo konzultantov. Obsahový marketing je jedna z ciest, ktorou sa tieto ciele dajú dosiahnuť aj po vlastnej línii v malej či strednej firme.

“Obsahový marketing je spôsob budovania vzťahov a komunity tak, že vaši poslucháči majú radi vašu značku.”

Českí marketéri Josef Řezníček a Tomáš Procházka z týmu Včelište.cz vydali nedávno zaujímavú publikáciu – knihu Obsahový marketing – Nakrmte Internet svým obsahom. Knižka je unikátnym dielom na českom aj slovenskom trhu. Vo svetovom merítku samozrejme existuje dostatok zaujímavých a kvalitných knižiek na túto tému, ale u nás zatiaľ nemá konkurenciu. A práve zasadenie praktickej časti knihy do známeho prostredia ju robí výnimočným.

Ide o prvú ucelenú českú publikáciu o obsahovom marketingu, ktorá vedie čitateľa od teoretických základov cez všetky činnosti späté s jeho aplikáciou t.j. plánovanie, vytváranie, koordináciu, propagáciu až po meranie. Je využiteľná tak pre úplných začiatočníkov, ale aj pre marketérov, ktorí sa v oblasti síce orientujú, ale radi si prečítajú niečo nové.  Autori kladú rovnaký dôraz na “prečo” robiť obsahový marketing, aj na “kto, ako, kedy a kde”.

“Vybudovanie silnej dôvery vo vzťahu k vašim návštevníkom, prípadne čitateľom a klientom, je najťažšia, ale zároveň najdôležitejšia funkcia obsahového marketingu.”

Napriek tomu, že ide o tlačenú knihu, je neoddeliteľne spojená s internetovou stránkou MarketingObsahem.cz, na ktorú sa na mnohých miestach v knihe autori odkazujú. Celkovo je kniha nabitá odkazmi na internetové zdroje, či už v čestine, slovenčine alebo angličtine. Odporúčam pri jej čítaní, ukladať si odkazy rovno na reading listu alebo do bookmarkov vo svojom prehliadači a neskôr sa k nim vrátiť. Ja sama sa pohybujem v marketingu už dlhší čas, mnohé zdroje mi boli dôverne známe, ale objavila som aj dosť nových, z ktorých budem v budúcnosti určite čerpať.

Obsahový marketing

Osobne ma na knižke najviac zaujali časti o budovaní obsahovej stratégie a najmä o meraní výsledkov obsahového marketingu, ktoré napriek tomu, že ho považujem za kľúčové, som doteraz zanedbávala.

“Úspech obsahového marketingu sa dá merať, aj keď ide často o zložitejšiu úlohu ako v prípade zabehnutých foriem internetového marketingu.”

Potvrdila som si, že obsahový marketing nie je nič jednoduchého, je to množstvo práce, ktorá však, keď sa robí správne, poctivo a dlhodobo, prinesie vytúžený efekt. Publikáciu jednoznačne odporúčam všetkým majiteľom stránok, ktorí majú chuť so svojím webom pracovať a milujú oblasť, v ktorej pôsobia.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

Názor na “Obsahový marketing – recenzia”

1. Perfektní kniha. Mohu vřele doporučit, jak pro začínající, tak zkušenější copywritery, obsahové stratégy, ale i podnikatele, kteří se chtějí vzdělávat v oblasti online marketingu. V knize je mnoho konkrétních návodů, rad a příkladů. Pokud bych měl doporučit ještě nějakou jinou skvělou literaturu o obsahovém marketingu, která je v češtině, pak určitě knihu od autorů Ann Handley & C. C. Chapman, jejíž název je “Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou”.