Prepojenie firemného profilu na Google+ s webom, atribút rel=publisher

Google Plus a prepojenie cez rel=publisherGoogle Authorship ako spôsob označenia a verifikácie autorstva obsahu je výborný nástroj SEO, ale čo vo chvíli keď vaše stránky sú plné skvelého obsahu, ktorý však nie je pričlenený konkrétnym autorom? Obsah, ktorý uverejňujete na vašom firemnom webe možno nechcete označovať jednotlivými autormi, chcete aby všetci vnímali tento obsah ako “hlas” vašej firmy či značky, niečo čím prezentujete myšlienky celej firmy, nie jednotlivých zamestnancov, ako je to napríklad na blogoch. Aj pre túto situáciu je tu nástroj, prepojenie cez atribút rel=publisher,  ktorý umožňuje vo výsledkoch vyhľadávania rozšíriť odkaz na firemný web o logo spoločnosti a odkaz na firemný profil G+  a deklarovať tak overenie zo strany Google.

Zdá sa, že rel=publisher je zatiaľ určitým spôsobom zaznávaný atribút, zďaleka sa o ňom nerozpráva, nepíše či netweetuje toľko čo o Google Autorstve (atribút rel=author), a to ani zo strany marketérov ani predstaviteľov Google. Nenechajte sa pomýliť pomenovaním “publisher”, tento atribút nie je určený len pre “vydavateľov”, ale pre všetky firmy či značky. Je pravda, že prínosy prepojenia firemného profilu na Google+ síce nie sú také markantné ako pri Google Autorstve, ale určite nie sú zanedbateľné, preto určite odporúčam si túto funkciu nastaviť.

Aké sú výhody nastavenia rel=publisher?

Verifikácia firemného profilu na Google+. Keďže v súčasnosti je možné vytvoriť na Google+ viac profilov s rovnakým menom (neexistujú unikátne názvy, len unikátne adresy), môže sa ľahko stať, že existuje profil s rovnakým názvom aký používate vy, aj keď nereprezentuje vašu firmu (značku). Verifikáciou firemného profilu získate istotu, že užívatelia Google+ budú vedieť, ktorý G+ profil je ten skutočný.

Zaujímavejší a dôveryhodnejší odkaz = viac klikov. Odkaz na stránke s výsledkami vyhľadávania (tzv. SERP – search engine result page) by mal byť s použitím rel=publisher rozšírený o logo webu, prípadne ďalšie informácie (tzv. rich snippet). Takýto odkaz samozrejme priťahuje pohľady užívateľov a láka ku kliknutiu viac ako bežný odkaz. Pozn. rich snippet je možné si pozrieť v testovaní, zatiaľ sa ale v reálnom vyhľadávaní (v slovenskej lokácii) v tejto forme nevyskytuje.

rich snippet s rel=publisher

Rich snippet s rel=publisher

Potenciálne vyššie hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania Google. Síce súčasné hodnotenie webov a radenie vo výsledkoch vyhľadávania pravdepodobne nezahŕňa túto vlastnosť, určite sa tak čoskoro stane.

Ako nastaviť rel=publisher na svojom webe?

Vloženie atribútu do kódu webu

  • Pridajte na svoj web odkaz na váš firemný Google+ profil. Mal by vyzerať nasledovne
<a href="url_profilu" rel="publisher">My na Google+</a>

Pridanie webu do profilu Google+

  • Prihláste sa do administrácie svojho firemného profilu na Google+ (resp. Google používa označenie “Stránky”). Kliknite na Upraviť stránku / Odkazy / Upraviť / Webová lokalita a vložte adresu vášho firemného webu, ktorý chcete s profilom prepojiť (musí ísť o rovnakú stránku, na akú ste v predošlo kroku vložili odkaz).
Pridanie webovej lokality

Pridanie webovej lokality do profilu na Google+

Test správneho nastavenia

Výsledok overenia vlastníka stránky

Úspešné overenie vlastníka stránky

 

Pozor – nastavenie rel=publisher je možné len pre jeden web, ak máte napríklad viac služieb pod viacerými doménami, či subdoménami v súčasnosti nie je možné ich všetky prepojiť s jedným Google+ profilom.

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

4 názory na “Prepojenie firemného profilu na Google+ s webom, atribút rel=publisher”

  1. Taktiež sa mi článok páči, len teraz neviem, zobrazujú sa ešte logá, prípadne fotky autorov v rich snippets ? Funguje to ešte? A kde konkrétne do kódu webu je potrebné vložiť spomínaný atribút?

    1. Správne ste si všimli, Google Authorship na jeseň 2014 neočakávane skončilo, v tejto chvíli sa teda obrázky autorov vo výsledkoch vyhľadávania nezobrazujú. Atribút rel=publisher však funguje naďalej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *