4 tipy pre online marketing

Pripravte svoju stránku na úspech v roku 2014

Rok 2013 sa pomaličky blíži ku koncu, o chvíľu prehrmí aj hektické predvianočné obdobie a vy môžete v kľude porozmýšľať ako efektívnejšie pracovať so svojou webstránkou či eshopom, aby vám v roku 2014 priniesli ešte viac zákazníkov, užívateľov či návštevníkov. Pripravili sme pre vás 4 užitočné tipy pre online marketing vášho webu.

Buďte lokálny

Lokálny je nielen slovo hodné umiestnenia v hipsterskom slovníčku (odporúčam kliknúť, srandy kopec, ale najprv dočítajte môj článok :), ale najmä alfa a omega vyhľadávania miestnych služieb na webe. Ak predávate na miestnom trhu alebo ponúkate službu viazanú na určitú lokalitu (napr. donáška jedla, mäsiar, realitka, nechtové štúdio), vaším cieľom určite nie je oslovovať užívateľov na celom svete. Chcete predávať v rámci miestnej komunity. Optimalizujte preto svoj web pre lokálne výsledky vyhľadávania Google, cieľte svoje reklamné kampane pre užívateľov v konkrétnych lokalitách, rýchlo zistíte, že to má naozaj význam.

Výsledok vyhľadávania pre miestne služby (4 tipy pre online marketing)

Výsledok vyhľadávania pre lokálnu drogériu. Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Na mobile, na tablete, všade a responzívne

Éra samostatných verzií webstránok pre rôzne zariadenia (verzia pre desktop, mobilná verzia) je definitívne preč. Odpoveďou na enormný nárast prístupov na web z rôznych mobilných zariadení s rôznymi rozlíšeniami (podľa gemiusTraffic 25% zobrazení stránok na Slovensku je z mobilných zariadení) je responzívny web. Responzívny web reaguje na to, na akom zariadení je prehliadaný. Dokáže sa prispôsobiť rôznym veľkostiam obrazovky a rozložiť prvky webu tak, aby prehľadne odkomunikoval obsah užívateľovi bez ohľadu na to, či na web pristupuje z notebooku, tabletu, telefónu alebo napríklad z TV.

Nejde len o meniacu sa šírku webu, responzívny webdesign pracuje aj s objemom ponúkaného obsahu. Je prirodzené, že užívateľ prezerajúci si webstránku z mobilu má záujem o rýchle informácie v prehľadnej forme. Napríklad, ak ste reštaurácia, chce vedieť vaše otváracie hodiny, kontakt či aké máte denné menu, kým užívateľ za počítačom si rád prečíta aj rozsiahlejší obsah napr. referencie, tipy od šéfkuchára, vyplní dotazník spokojnosti a podobne.

Pre zaujímavosť –  pozrite sa, ako vyzerá váš web na jednotlivých mobilných zariadeniach a testujte jeho responzívnosť na akejkoľvek šírke obrazovky.

Viac originálneho obsahu na webe aj na sociálnych sieťach

Originálny a rôznorodý obsah je predpokladom úspechu webu už dnes a v budúcnosti bude jeho význam stále viac rásť. Pozícia obsahového marketingu silnie a kto si ho neosvojí, postupne bude o svojich zákazníkov prichádzať. Je to spôsob, akým pomáhate svojim zákazníkom s problémami, učíte ich nové veci, zaujímate sa o ich potreby, budujete si s nimi vzťah a postupne vzniká medzi vami dôvera. Užívatelia zaujímajúci sa o váš obsah sa začínajú zaujímať o vás samotných. Z návštevníka webstránky sa stáva zákazník, a vy predávate, a predávate viac a opakovane, pretože zákazník, s ktorým si vytvoríte vzťah založený na dôvere je k vám loajálny.

Obsah už nie sú len písané texty na webe, sú to e-booky, infografiky, fotky, videá, audionahrávky, hry a rôzne aplikácie, kreativite sa medze nekladú. Publikujte svoj obsah nielen na svojom webe, využite sociálne siete, motivujte svojich zákazníkov a  fanúšikov k ďalším zdieľaniam. Nezabudnite však, že síce obsah tvoríte pre ľudí, optimalizovať ho treba pre vyhľadávače, aby k vám tých ľudí vedeli doviesť.

Viac článkov na tému obsahový marketing.

Začnite používať Google Webmaster Tools

A najlepšie hneď dnes. Google Webmasters Tools je analytický nástroj od Google, nanešťastie máloktorý z majiteľov menších webstránok pozná jeho možnosti. Viete na koľko vyhľadávacích dopytov v Google bol odpoveďou odkaz na vašu webstránku a na akom mieste vo výsledkoch vyhľadávania sa umiestnil? Aké kľúčové slová užívatelia vyhľadávali? Orientujete sa vo svojich spätných odkazoch? Google vám cez tento nástroj nielen sprístupňuje zaujímavé prehľady, ale posiela aj varovania. Ignorácia týchto varovaní môže mať za následok neželanú penalizáciu webstránky (odporúčam článok od PizzaSeo). Vo Webmaster Tools sa dozviete o zaznamenaných chybách v indexácii, o bezpečnostných problémoch na webstránke či získate tipy na vylepšenia kódu, ktoré môžu viesť k lepšiemu umiestneniu vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania. Teraz už viete prečo sa máte zaregistrovať ešte dnes? :)

Ak sa Vám článok páčil, zdieľajte ho s priateľmi na
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Michaela Balážová

Miluje svoju rodinu, dobré jedlo a krásne veci. Vášnivo sa zaujíma o sociálne siete, média a nové nápady. Vo WebhostingY.sk má na starosti marketing.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *